2010. május 4., kedd

Tagliatelle all'amatriciana

Posted by Picasa
 Ki ne imádná Sopfia Lorent?(Még anyám kutyáját is róla neveztem el:) )Nagyon szeretem lapozgatni az Emlékek és receptek c. szakácskönyvét.Több dolgot is tanultam már ebből a könyvből, az egyik a pasta amatricei módra.Egy Rómához közeli Amatrice nevű faluból származik ez a recept.A szegény pásztorok egyik kedvence volt,tipikus "cucina povera"étel.Főzhetjük bucatinivel,spaghettivel,én saját készítésű tagliatellét használtam.
Hozzávalók 4 személyre:
6 ek.olívaolaj
2 dkg vaj
6 dkg hasaalja szalonna,kockára vágva
3 fej vöröshagyma ,vékonyra vágva
fél cseresznyepaprika 
50 dkg friss vagy konzerv paradicsom kockára vágva
6-8  friss bazsalikomlevél
reszelt juhsajt
fél kg tészta

Közepes tűzön olvasszuk fel a vajat és az olajat(egyszerre tegyük a serpenyőbe akkor nem ég meg a vaj),tegyük bele a szalonnát és a vöröshagymát.Amikor elkezd pirulni,adjuk hozzá a cseresznyepaprikát ,a paradicsomot,a bazsalikomot és egy csipetnyi sót.Legalább negyedórán keresztül főzzük ,addig ,amíg az ízek össze nem érnek.Megfőzzük a tésztát(al dente),leszűrjük és ráöntjük a mártást,végül megszórjuk sajttal.

Nincsenek megjegyzések: