2010. május 22., szombat

Rác ponty

Igazából ezt az ételt mindig a férjem készíti nekem,de mivel ő nem ír blogot,ezért most idegen tollakkal ékeskedve én teszem közzé.Mindenképpen megérdemli ugyanis a figyelmet ez a halétel.Gyors,egyszerű de nagyszerű nyári étel.A férjem nagyjából a Horváth Ilona könyvben található receptet követi.
Hozzávalók:
kb.1 kg körüli pontyfilé beirdalva
kg.3/4 kg héjában főtt krumpli
10-15 dkg szalonna
2 fej lilahagyma
2 paprika
2-3 paradicsom
2 dl tejföl
pirospaprika
fokhagyma
olaj
paprika,só,vegeta
A pontyfilét beszórjuk vegetával és kb. fél óráig pihenni hagyjuk.
Közben megfőzzük a krumplit,megpucoljuk és karikára vágjuk.A filé irdalásába zúzott fokhagymát és kevés pirospaprikát dörzsölünk,majd beletesszük a vékonyra vágott szalonnadarabokat is.Egy tepsit kikenünk zsiradékkal és az aljába tesszük a karikára vágott burgonyát, arra pedig a felszeletelt hagymát, paprikát és paradicsomot,végül a zöldségek tetejére fektetjük a halfilét.
Előmelegített sütőbe tesszük kb. 30 percre.Mikor már majdnem kész ráöntjük a tejfölt,megszórjuk egy kis pirospaprikával és visszatesszük a sütőbe még néhány percre.
Szerintem remek egytálétel!

2 megjegyzés:

Felhőlány írta...

Légyszi írd meg az e-mail címedet, mert a profilodban található címről visszajött az üzenetem...
felholany@vipmail.hu
:)

Hajni írta...

Akkor ezért nem kaptam még egy spam-et se soha....