2009. október 20., kedd

Panini dolci al latte

Posted by Picasa
Nagyon finom egészséges péksüteményeket készíthetünk magunk is.Tuti adalékanyag mentes reggeli vagy vacsora lesz belőle az egész család számára.Ha rendelkezünk kenyérsütő géppel(szerintem a leghasznosabb konyhagép),akkor ráadásul nem is kerül sok fáradtságba.
Először egy olasz panzióban ettem ilyet,amikor a tulajdonos a magyar reggelizési szokásokról faggatott.Én a brióst próbáltam elmagyarázni,erre ezzel állított be:).
(Nem olyan lesz mint a fölfújt magyar zsömle.)
Hozzávalók:
500 g o-ás liszt
80 g vaj
2,5 dl tej
1 kiskanál só
két kiskanál cukor
élesztő
A kenyérsütőgépbe beletesszük a hozzávalókat.Először a langyos tejet,majd a lisztet a vajat és végül a cukrot ill. a sót.
Az élesztőt (lehet száraz élesztő,vagy a sárga papíros friss élesztő,de azt hagyjuk előtte egy éjszakát szikkadni) morzsoljuk szét a liszt tetején.
Kapcsoljuk be a tésztakészítő programot.
Ha kész a tészta,tegyük egy lisztezett gyúródeszkára.Osszuk 10 egyenlő részre és formázzunk belőlük zsemléket.
Egy tepsibe tegyünk sütőpapírt és olajozzuk be.A zsemléket helyezzük el rajta,majd a tetejét szórjuk meg átszitált liszttel és borítsunk rá vizes konyharuhát(vagy annál vékonyabb anyagot).
A legjobb lenne légkeveréses sütőben sütni,de annak híján vagyok én is.Így 180 fokon sütöttem 25 percig,viszont 10 perc után meg kellett fordítani.Szerencsére ez nem tette tönkre a formájukat.
Végül ha kész tegyük ki hűlni és szórjuk meg porcukorral.
A vajat, a mézet és a házi lekvárt ajánlom hozzá. Én konkrétan ebben a sorrendben ettem.:)

Nincsenek megjegyzések: