2010. június 20., vasárnap

Hasselback krumpli


Emlékszem kislánykoromban egy igazi  medencés -bográcsozós bulin kezdtem először nyafogni hogy én krumplit akarok pucolni mint a nagylányok.Akkor nem engedték hogy kést vegyek a kezembe és apukám kollégája azzal vigasztalt,hogy  ne aggódjak életemben annyi krumplit kell majd pucolnom,hogy bekötött szemmel is menni fog.Hát megkaptam.....ez van.Ilyen az élet,nem is tiltakoznék ellene,de......az újkrumpli .......dörzsölhetem én a bőröm akármivel,nem jön le a barnaság.Egy nő esetében ez mégiscsak gáz.Legalábbis ezzel szoktam érvelni a férjemnek amikor rá akarom venni az újkrumpli pucolásra.
Számomra ez a recept volt a megváltás.Nem csak fölösleges megpucolni,de ajánlott rajta hagyni a rózsaszín héját mert azzal lesz igazán finom.És micsoda illata van már sütés közben...az íze pedig finom ,enyhén édes....

Tehát elég ha alaposan megmossuk a krumplit.Érdemes nagyjából egyforma méretűeket választani hogy egyszerre készüljenek el.
Utána vagdossuk be a burgonyát de vigyázzunk hogy ne vágjuk át,hogy egyben maradjon.
Tegyünk a tepsibe egy nagy ek. vajat és héhány ek. olívaolajat és hevítsük fel.Ha beirdaltuk a krumplit tegyük a tepsibe először a bevagdosott felével lefelé.Néhány percig (4-5)süssük,majd fordítsuk meg és kanalazzuk a krumplikra az olajat,hogy jobban átjárja.Sózzuk durva szemű sóval és tegyük a sütőbe 200 fokra.
A kisebb újburgonyák kb. 40 perc alatt elkészülnek a nagyobbaknak kell egy óra.

Nincsenek megjegyzések: