2010. július 1., csütörtök

Császármorzsa

Posted by Picasa

 Amikor főzni tanultam gyakran készítettem smárnit -nem lehet elrontani.
Később lekerült az étlapról és évekig nem csináltam. A közelmúltban újra kezembe került a recept és gondoltam megcsinálom,nosztalgiából.A blogra nem akartam feltenni,de mivel az utóbbi hetek időjárása miatt nem készítettem fényképeket a főztömről, elfogyott a "posztolnivaló kosztolnivaló":)
A régi receptem sehol se találtam,ezért a megadott mennyiségeket Stahl Judit :Gyors házias ételek c. könyvéből vettem.
Hozzávalók:
5 dkg mazsola
rum(fakultatív)
4 tojás
5 dkg cukor
10 dkg liszt
csipet só
2 és fél dl tej
vaj a sütéshez
lekvár a tálaláshoz

A hozzávalókból tésztát keverünk.Beletesszük a mazsolát (amit ha akarunk előtte rumba áztathatunk).
A vajat felolvasztjuk egy serpenyőben és ráöntjük a tésztát.Takarékon sütjük pár percig majd egy fakanállal szétszaggatjuk darabokra és összekeverjük hogy egyenletesen megsüljön.
Kicsit lepirítjuk és már kész is.Porcukorral és baracklekvárral tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések: