2010. június 12., szombat

Töltött csirke



Posted by Picasa

 Kaptunk egy igazi kapirgálós csirkét.Vétek lett volna széttrancsírozni,ezért belevágtunk a töltött csirke készítésbe.szigorúan a hagyományos elkészítési módot követtük,amit persze megszakítottak a hosszú telefonos anyai instrukciók. Ahogy a képen is látszik a bőre szétrepedt sütés közben,de ez nem vont le az élvezeti értékéből.
Hozzávalók:
1 csirke
5 száraz zsemle
tej
4 főtt tojás
5 tojás
nagy csokor petrezselyemzöld
 4-5 db nagyobb gomba
2-3 csirkemáj

bors
olaj
A csirkét besózzuk és félretesszük.A töltelék elkészítése kicsit hosszadalmas.A 4 tojást már megfőztük előre.Ha kihűlt apróra feldaraboljuk.A gombát szintén feldaraboljuk és kicsit megpároljuk.A zsemléket beáztatjuk tejbe és apróra szétmorzsoljuk.A májat kis darabokra vágjuk.A petrezselymet felaprítjuk.Az így előkészített hozzávalókat egy nagy tálban összekeverjük.A nyers tojásokat egyenként leütjük és a masszába keverjük.Sózzuk,borsozzuk.A keveréket közepes lángon megpirítjuk.
A csirke belsejébe és bőre alá tömködjük a tölteléket.Óvatosan,hogy lehetőleg ne szakadjon el.(Az enyém már sütés közben jött szét.)Egy óra alatt meg is sül.
Salátával,petrezselymes újburgonyával szoktuk enni.Például a  Jamie- féle balzsamecetes hagymasaláta,vagy a  dzsadzsik nagyon illik hozzá.Mi ezeket próbáltuk ki eddig,de a hagyományos uborkasali is tuti választás.
Ilyen melegben nem kis munka hozzáfogni a csirketöltögetéshez.Szerintem egyébként is "kétemberes meló" az elkészítése.
Kitaláltunk egy variációt,mivel nem sűrűn jutunk hozzá ilyen minőségű egész csirkéhez-a zsugorfóliába tekerthez meg nincs gusztusom-ezért csak csirkecombokat töltünk meg.A combokat a CBA-ban vesszük.Azt hallottam ott nagyon szigorúak a beszállítókkal szembeni követelések.A minőséggel eddig nem is volt baj,csak a mérlegük ne lenne olyan kis huncut hogy 10 dkg-ot csal.....

6 megjegyzés:

Felhőlány írta...

Ez az igazi töltött csirke! :) Nem sajnáltad ki belőle a tölteléket... Nagyon szép lett! :))

Hajni írta...

Köszi!
Igen,az volt a cél,hogy pont olyan legyen mint az anyukámé.

Krisztu írta...

Nagyon guszta lett!!!
Nagyon szeretem és tisztelem a régi hagyomány ételeket.:)

Hajni írta...

Köszönöm!Én is szeretem a hagyományos ételeket...ma már.Amikor főzni kezdtem mindig ismeretlen ételeket szerettem kipróbálni.
Sajnos a nagymamáim már nem élnek,ezért az igazán régi ételekre épp hogy emlékszem,elkészíteni nem tudom.Ilyen például a táska leves.Nagyon régi paraszti étel,nagymamám egyszer csinált nekem gyerekkoromban,amikor ilyesmiről faggattam.Az volt az egyetlen alkalom amikor ettem... jó lenne ha meglenne a receptje.

Krisztu írta...

Nekem szerencsére mindkét nagymamám él!:) Mondtam nekik, hogy gondolkodjanak el mit szeretnének, hogy megtanuljak tőlük (valami egyedit, speciálisat), hogy tovább adhassam én is majd az unokáimnak és így tovább. :)

Majd megkérdem őket ismerik e a táska levest, már elég öregek, hátha...
Bár lehet felénk más a neve..

Hajni írta...

Ez egy olyan leves volt amibe kis táska forma tésztabatyuk kerültek.A táska tölteléke talán rizs volt....