2010. június 17., csütörtök

Dzsadzsik

A dzsadzsik a caciki török változata.Nagyon finom nyári saláta .Sült húsok mellé,vagy szendvicsbe de akár magában is nagyon finom.Nigella Egész évben nyári ízek c. könyvéből vettem a receptet.Jó kis könyv.de a címével ellentétben szerintem csak nyáron lehet használni.
Hozzávalók:
1 uborka
fél kg  sűrű joghurt pld. házi
friss menta
1-2 gerezd fokhagyma
extraszűz olívaolaj


Én két személyre ennek a mennyiségnek a felét készítem.

Tegyük a joghurtot egy keverőtálba.(Ha nincs házi joghurtunk a boltit előtte hagyjuk egy tiszta kendőben lecsöpögni.)Hámozzuk meg és kockázzuk fel az uborkát és keverjük a joghurtba.Adjuk hozzá a durvára vágott mentát,az apróra vágott  fokhagymát és a sót.Alaposan keverjük össze végül locsoljuk meg olívaolajjal.



Posted by Picasa

2 megjegyzés:

Annie írta...

Nagyon jól hangzik!
Én görög barátnőm receptje szerint készítem, dzadziki néven, de ezt is mindenképpen ki fogom próbálni!

Hajni írta...

Tulajdonképpen azonos lehet a kettő,nem?Bár egy görög biztos megsértődne ha ezt mondanám.