2010. március 11., csütörtök

Fokhagymás pancettás hosszúmetélt


 
Amikor Nigella
lélekmelengető ételeket emlegetett a műsorában,nem tudtam elképzelni milyen az,egészen addig,amíg ki nem próbáltam ezt a receptet.Ebben a késői télben különösen ránk fél egy kis lélekmelengetés.
Hozzávalók:
2 gerezd fokhagyma
olívaolaj
pancetta(húsos szalonna)
250 dkg linguini vagy tagliatelle
nagy csokor petrezselyem

A szalonnát felkockázzuk.A sütőt előmelegítjük 220 fokra.
A fokhagymát paszírozzuk és összekeverjük néhány evőkanál olívaolajjal.Egy sütőtálba rakjuk a fokhagymás olajunkat és betesszük a sütőbe.Ha felmelegedett beletesszük a felkockázott szalonnát és az egészben hagyott szalonnabőrt is,hogy kisüljön a zsírja.Ez utóbbit tálaláskor majd kivesszük.
Fölteszünk (sós) vizet forrni..A zacskón jelzett ideig főzzük a tésztát lobogó forró vízben.
Én ma saját készítésű tagliatellével csináltam (alsó kép,a fentin linguini van),és csak 2,5 percig főztem.A házi tésztának ennyi is elég,hogy al dente legyen.
Ha megsült a szalonna dobjuk rá a felaprított petrezselyemzöldet és kicsit hagyjuk megfonnyadni a meleg sütőben.(Kb. 2-3 perc a kikapcsolt sütőben)
Nincs is más dolgunk mint a megfőtt tésztát beleönteni a szalonnás zsírba és alaposan összekeverni,hogy eloszlassuk rajta a fokhagymás zsírt(.Sajtot nem kell szórni rá!)
Nem kell megijedni a zsírtól,ez egy zseniális étel,finom,egyszerű és nem hizlal!

2 megjegyzés:

pitypang írta...

Húúúú,ez isteni lehet!!
nagyon klassz ételeket készítesz!

Hajni írta...

Köszi!Próbáld ki!