2010. február 7., vasárnap

Rizses muffin málnaöntettel

Eredetileg ezt a receptet Stahl Judit Gyors muffinok c. könyvében találtam.Azonban az ő receptjébe tejberizspor kell,aminek én nem vagyok igazán híve.Helyette 10 dkg rizsből főzök tejberizst,vagy még egyszerűbb,ha félreteszek 15-18 dkg-ot abból amit a férjem főz magának vacsorára(Nem a vicc kedvéért írtam,tényleg így csinálom:D )Mivel nem a port használom,a receptben lévő 5 dkg helyett kb.10 dkg lisztet teszek a tésztába.




Hozzávalók  
10 dkg vaj
10 dkg cukor
1 vaníliarúd
2 tojás
1 nagy citrom
1 zacskó tejberizspor
vagy igazi tejberizs
5 dkg liszt
2 kávéskanál sütőpor
1 dl tej
A málnaöntethez 30 dkg friss vagy fagyasztott,felengedett  málna 
15 dkg cukor(én csak 2 ek.-al tettem bele)
1 vaníliarúd
2 ek.rum
Előmelegítjük a sütőt 175 fokra.
 A tésztához összekeverjük a vajat a cukrot és a vaníliarúd kikapargatott belsejét.Robotgéppel összedolgozzuk,egyenként hozzákeverjük a tojásokatés a reszelt citromhéjat.
A tejberizst(vagy a port)összekeverjük a sütőporos liszttel és hozzákeverjük a tejet.
A tésztát muffintepsibe tesszük és kb.20 -25 perc alatt megsütjük.
Közben elkészülhet a málnaöntet.(Bár e nélkül is finom.) Csak annyi a dolgunk,hogy a hozzávalókat összekeverjük és 5 perc alatt mérsékelt lángon összefőzzük.Ha kész átszűrhetjük,hogy ne legyenek benne a magok.

2 megjegyzés:

Fela írta...

Ez nagyon jó ötlet. Biztos finom volt :)

Hajni írta...

Igen,gyakran csinálom.Málnaöntet nélkül is finom,de szerencsére már nem kell sokáig várni a málnára.
Tejberizspor nélkül is nagyon egyszerű elkészíteni.:)